Direktlänk till inlägg 7 mars 2011

Göteborg - en modern stad

Av Martin Andersson - 7 mars 2011 03:15

De många kontakterna med utlandet har gjort Göteborg till en mångfaldens stad. Det moderna samsas med det orörda och traditionsrika. Det gör Göteborg till en levande och spännande stad om än på sitt vänliga och avspända vis. På den här bloggen har jag tänkta att skildra en slags bred och "de många rösternas" bild av Göteborg som även visar på spår av epoker som staden har gått igenom.

Göteborg och vår förhoppning

Vår förhoppning är att du med den här bloggen som utgångspunkt kan bilda dig en egen uppfattning om Göteborg och upptäcka oändligt mycket mer på din väg än vad vi skriver om. En sak kan du vara säker på om du väljer att besöka Göteborg och det är att du kommer möta massor av trevliga, underbara och intressanta människor; inte minst vänliga människor med gott humör! Så kom och besök staden och hitta dina egna smulstronställen av Göteborgs utbud av mat, dryck, restauranger och mycket, mycket annat. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Martin Andersson - 22 februari 2012 07:15

En ständigt återkommande fråga från mina vänner som bor "utanför", det vill säga med behörigt avstånd till Göteborg, är var någonstans man kan boka billiga hotell i Göteborg? I dessa dagar, då internet blivit ett slags aorta i vår kommunikation, har ...

Av Martin Andersson - 6 november 2011 11:40

Man hinner knappt skriva om att det är höst förrän det är jul. Och snart sitter jag väl här och svamlar om våren. Men nu är det November och snart jul. Och då ska man köpa julklappar såklart. På den här bloggen vars uppenbara tema är att vare ett sla...

Av Martin Andersson - 8 oktober 2011 14:22

Ja, då var det höst. Och höst i Göteborg innebär dels ett supervackert landskap med löv och natur i exploderande färger av grönt, orange och gult, dels fruktansvärda pinvindar som letar sig in i skelletten och påminner om att snart, snart är vintern ...

Av Martin Andersson - 8 oktober 2011 14:16

Ja, då har jag faktiskt skapat en ny hemsida och blogg på Wordpress som jag döpt till Weekend Göteborg och som ska fokusera på just det här med att åka till Göteborg under en Weekend - hotell, upplevelser, aktiviteter och massa annat tänkte jag tipsa...

Av Martin Andersson - 8 oktober 2011 14:01

Jag är säkert inte ensam om att tycka att städning, det vill säga att städa,  är något av de tristaste som man kan syssla med. Att dammsuga, putsa och feja har aldrig varit min grej och överskuggas bara i tråkighet av att vika kläder/stryka kläder ef...

Skapa flashcards