Alla inlägg under oktober 2011

Av Martin Andersson - 8 oktober 2011 14:22

Ja, då var det höst. Och höst i Göteborg innebär dels ett supervackert landskap med löv och natur i exploderande färger av grönt, orange och gult, dels fruktansvärda pinvindar som letar sig in i skelletten och påminner om att snart, snart är vintern här och kylan på allvar. 


Jag har forfarande inte bestämt mig om jag ska tycka om hösten i Göteborg eller inte. Idag, när jag var ute med min dotter och samlade löv och lekte i parken vid Carlandeska sjukhemmet - ja, då tyckte jag om den. Men när min dotter sen trillade i en pöl och blev blöt och vinden friskade i och jag fick fukt genom skorna, ja då var den förstås ett aber. 


Vinter i Göteborg. Höst i Göteborg. 


Jag tycker sommar i Göteborg låter bäst. Eller vår. Vad tycker du? 

Av Martin Andersson - 8 oktober 2011 14:16

Ja, då har jag faktiskt skapat en ny hemsida och blogg på Wordpress som jag döpt till Weekend Göteborg och som ska fokusera på just det här med att åka till Göteborg under en Weekend - hotell, upplevelser, aktiviteter och massa annat tänkte jag tipsa om här, allt för att din weekend i Göteborg ska bli så bra som möjligt. Funderar länge på om jag skulle ta upp det här, men beslutade att det vara bättre och skapa en ny sida för detta. Dessutom är jag nyfiken på hur det fungerade med wordpress, kontra att blogga på bloggplatsen. (Vilket förstås är ett helt eget inlägg, men jag tycker de är bra på olika sät. Måste säga att jag tycker den här bloggen är lättare att uppdatera och sköta än min blogg om Weekend Göteborg.) 


Okej, är du nyfiken så kan du kolla in den här sidan om Weekend Göteborg


Klippen från tuben: 


Av Martin Andersson - 8 oktober 2011 14:01

Jag är säkert inte ensam om att tycka att städning, det vill säga att städa,  är något av de tristaste som man kan syssla med. Att dammsuga, putsa och feja har aldrig varit min grej och överskuggas bara i tråkighet av att vika kläder/stryka kläder efter att man tvättat dem.


Rent och Snyggt med Städhjälp i Göteborg

Däremot så tycker jag om att ha snyggt och rent runtomkring jag. Jag är faktiskt lite av ett ordningsfreak. Vilket blir ganska jobbigt när jag inte tycler om städning. Därför blev jag också väldigt förtjust när RUT-avdraget kom och jag kunde söka städning i Göteborg aka städhjälp i hemmet. Idag är jag dock mellan uppdrag, eller vad man ska kallad det för, eftersom den städfirma som jag nyligen anställt gått i konken. Ingen aning om varför. Så, därför började jag söka på nytt igen efter "städning Göteborg" och liknande fraser på Google och just nu funderar jag på ett par alternativ. Det här är hursomhelst vad jag hittade, och kanske något som kan hjälpa även dig som söker städfirmor i Göteborg. 

Några bra sidor för Städning Göteborg

1. Stadninggoteborg.com - en guide till flera Städfirmor i Göteborg 

Här har någon varit smart nog att samla Göteborg "bästa städfirmor" på ett och samma ställa - vilket givetvis gör mitt jobb väldigt mycket enklare. Om detta verkligen är det bästa alternativen när man söker på städning Göteborg har jag förstås ingen aning om, men de firmor som jag har kollat vidare på verkar intressanta och seriösa. 


För att läsa mer, kolla in den här sidan om Städning Göteborg


2. Offerta.se för Städning Göteborg 

Jag har faktiskt använt Offerta flera gånger tidigare, men då vid tillfällen när jag behövt hantverkshjälp. Man fyller bara i de uppdrag man är ute efter och så får man snart offerter och förslag från flera olika städfirmor i Göteborg samtidigt. Riktigt smidigt. 


Kolla in den här sidan på Offerta


3. Purger.nu - Städning i Göteborg med många val och bra priser 

En städbolag som jag funderar på att anställa på momangen faktiskt - ringde för ett par veckor sedan och ställde lite frågor och de var verkligen trevliga. Bra hemsida också. 

Läs mer om Purgers Städhjälp här

Ovido - Quiz & Flashcards