Direktlänk till inlägg 8 oktober 2011

Höst i Göteborg - Pest eller Kolera?

Av Martin Andersson - 8 oktober 2011 14:22

Ja, då var det höst. Och höst i Göteborg innebär dels ett supervackert landskap med löv och natur i exploderande färger av grönt, orange och gult, dels fruktansvärda pinvindar som letar sig in i skelletten och påminner om att snart, snart är vintern här och kylan på allvar. 


Jag har forfarande inte bestämt mig om jag ska tycka om hösten i Göteborg eller inte. Idag, när jag var ute med min dotter och samlade löv och lekte i parken vid Carlandeska sjukhemmet - ja, då tyckte jag om den. Men när min dotter sen trillade i en pöl och blev blöt och vinden friskade i och jag fick fukt genom skorna, ja då var den förstås ett aber. 


Vinter i Göteborg. Höst i Göteborg. 


Jag tycker sommar i Göteborg låter bäst. Eller vår. Vad tycker du? 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Martin Andersson - 22 februari 2012 07:15

En ständigt återkommande fråga från mina vänner som bor "utanför", det vill säga med behörigt avstånd till Göteborg, är var någonstans man kan boka billiga hotell i Göteborg? I dessa dagar, då internet blivit ett slags aorta i vår kommunikation, har ...

Av Martin Andersson - 6 november 2011 11:40

Man hinner knappt skriva om att det är höst förrän det är jul. Och snart sitter jag väl här och svamlar om våren. Men nu är det November och snart jul. Och då ska man köpa julklappar såklart. På den här bloggen vars uppenbara tema är att vare ett sla...

Av Martin Andersson - 8 oktober 2011 14:16

Ja, då har jag faktiskt skapat en ny hemsida och blogg på Wordpress som jag döpt till Weekend Göteborg och som ska fokusera på just det här med att åka till Göteborg under en Weekend - hotell, upplevelser, aktiviteter och massa annat tänkte jag tipsa...

Av Martin Andersson - 8 oktober 2011 14:01

Jag är säkert inte ensam om att tycka att städning, det vill säga att städa,  är något av de tristaste som man kan syssla med. Att dammsuga, putsa och feja har aldrig varit min grej och överskuggas bara i tråkighet av att vika kläder/stryka kläder ef...

Av Martin Andersson - 22 maj 2011 14:55

Sommar i Göteborg innebär också att många, både turister och inhemska Göteborgare, letar efter roliga aktiviteter i Göteborg att företa sig. En stor del på sommaren innebär förstås att ta sig till olika ställen på kusten för sol och bad, men som beka...

Ovido - Quiz & Flashcards